پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

«سما» در تدارک جشنواره‌ای ارزان

مجتبی امینی دبیر سومین جشنواره فیلم «سما» از برگزاری جشنواره‌ای ارزان و با کیفیت بالا خبر داد.

به گزارش آی‌فیلم، مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی نشست خبری سومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» را با حضور مجتبی امینی برگزار کرد.

در ابتدای این نشست مجتبی امینی درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: اولین هدف از برگزاری جشنواره فیلم «سما» برگزاری یک رویداد فرهنگی با حضور نخبگان فرهنگ و هنر به ویژه جوانان شهرستانی است. به دوره اول این جشنواره ۲۰۰۰ اثر ارسال شد و در دوره دوم ۱۸۰۰ اثر به دبیرخانه فرستاده شد، اما ما در دوره سوم این جشنواره تلاش می‌کنیم تا رویدادی پویاتر و فعال‌تر نسبت به دوره‌های گذشته برگزار کنیم.

به گفته وی، دبیرخانه این جشنواره از یکم آذر تا سی‌ام بهمن‌ ماه فعالیت خود را برای دریافت آثار هنرمندان آغاز می‌کند و هیأت انتخاب نیز فعالیت خود را از اول اسفند ماه شروع می‌کند. این جشنواره در چهار بخش مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و فیلمنامه برگزار می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه موضوع این دوره از جشنواره مانند سال‌های گذشته سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی است، توضیح داد: موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در این جشنواره با شاخه‌هایی چون «زندگی ساده، خانواده سالم»، «جامعه کوشا، اقتصاد مقاومتی»، «امنیت فراگیر، رفاه همگانی»، «خدمت‌رسانی، کارآمدی ملی» و «عمل انقلابی، محرومیت‌زدایی» برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: در این دوره از جشنواره، مراسم افتتاحیه برگزار نمی‌کنیم تا هزینه برگزاری این جشنواره کمتر شود و تنها در صبح اولین روز از جشنواره همراه با تعدادی از هنرمندان بر سر مزار شهید آوینی حاضر می‌شویم.

وی در پایان تصریح کرد: در این جشنواره در نظر داریم تا تعدادی از فیلمسازان و هنرمندان شهرستانی را برای حضور در کارگاه‌های آموزشی این جشنواره بورسیه کنیم که امیدوارم بتوانند تأثیر مثبتی در حوزه آموزش داشته باشند.

ص.گ/ ا.ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید